Jose Luis - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Laura Wind - WaarBenJij.nu Jose Luis - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Laura Wind - WaarBenJij.nu

Jose Luis

Door: laurawind

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Januari 2011 | Spanje, Sevilla

Jose Luis. Mijn beeld van deze man klopte eigenlijk best aardig. Het is een klein mannetje met zwart haar (dat in de loop der jaren toch iets dunner is geworden). Daar stond hij, gehuld in een beige badjas, in de deuropening. Het was 16.00 uur; waarschijnlijk had hij net z’n siësta gehouden. Hij liet Evelyn en mij de flat zien. Als je binnenkomt slaapt het Japanse meisje gelijk rechts en het Zweedse meisje gelijk links. Dan heb je een gang met links badkamer 1, vervolgens de keuken en als je de gang uitloopt, kom je in de woonkamer. Aan de woonkamer vast zit badkamer 2 (mooier dan 1) en daar zit mijn kamer weer aan vast. Jose Luis slaapt in een kamer naast mij (heb ik niet gezien). Nu ik dit zo typ, realiseer ik me dat hij dus NAAST mij slaapt..dat klinkt best wel vies..
‘Mijn huis, jouw huis’ riep hij wel een paar keer. Ook Evelyn is hier altijd welkom (om mij te redden?). Nee hoor, zonder geintjes: Jose Luis is hartstikke aardig! Rond half 6 kwam het Japanse meisje thuis. Ontzettend enthousiast en echt heel lief. Ze heet ehmm…Nahamako? Hanamako? Makahano? Ik heb geen flauw idee. Wel weet ik dat ze 26 is en alles verstaat wat Luis Jose vertelt of vraagt. Volgens mij is ze op dit moment ook al vergeten hoe ik heet. De R spreekt ze uit als een L. Ik heet dus Laula. Klinkt wel leuk uit haar mond. Zo ‘ celeblate ‘ ze NYE uitgebreid. Eerst kijkt ze namelijk tv en dan gaat ze met de familie naar de tempel om te bidden (normaal geen tempel-ganger). Zeer uitgebreid dus! ;) Ze heeft voor ons gekookt en opzich was het wel lekker, maar ik vond het toch vreemd dat ze tagliatelle en saus in een koekepan kookte.. Om 10 uur kwam het Zweedse meisje Julia aan. Ze is 23 en kan goed Engels en haar Spaans heeft ze na haar 18e niet meer bijgehouden. Morgen gaan we samen naar school lopen om half 9..
Ik typ dit trouwens wel zondagavond, maar helaas heb ik geen internet.. Dus morgen zal ik het op de site zetten. De japanse en zweedse willen ook erg graag internet dus we gaan binnenkort even informeren of we ook wifi ofzo kunnen kopen voor in huis. Dan kunnen we de kosten delen want een kaart kost hier ongeveer 4 euro per dag..
Nou, ik heb hoofdpijn en moet morgen weer vroeg op. Ben erg benieuwd hoe de school is. De japanse vertelde me dat er morgen 80 nieuwe studenten komen. Dus dat wordt een gezellige boel! Hopelijk krijg ik een paar leuke klasgenootjes!
Doeii slaaplekker lieve schatjes

Maandag 10 januariii
De Japanse is met ons meegelopen naar school. Het zijn hele smalle straten waar we doorheen moeten. Wat vooral noodzakelijk is; zo ongeveer tegen de muur lopen omdat de auto’s door de straten racen. Eenmaal aangekomen bij school moesten we ons melden en vervolgens moesten we naar de eerste verdieping om een formulier in te vullen. Daarna had ik een kort gesprekje met una profesora muy simpatica! Ik zei dat ik de verleden tijden moeilijk vond dus ik moet beginnen in een klasje waar vooral daarop gehamerd wordt =p Waarschijnlijk samen met de Zweedse. Om 11 uur moeten we naar het terras op het dak gaan en daar worden onze leraren bekend gemaakt! En als ik weet welke tijden ik precies naar school moet kan ik wel even vertellen wanneer we kunnen skypen!
Laterrrr

  • 10 Januari 2011 - 09:40

    Danique:

    Oeeeeeh klinkt leuk! :D
    en leuk dat je op school gaat beginnen vandaag en dat de meiden aardig zijn! dat maakt het een stuk gezelliger!
    nou heeeel veel succes vandaag op school, en ik zal je een berichtje sturen als vanmiddag alles gelukt is met boeken!
    xxxxxx

  • 10 Januari 2011 - 10:35

    Sandra:

    Laura!
    Ik ben heel benieuwd naar Luis Jose, haha en naar het chineese en zweedse meisje! Vanmiddag wordt de reis geboekt (A) hihi. Kuss x

  • 10 Januari 2011 - 12:30

    Marlous:

    Hee maar zou je niet zondag met andere meisjes eten ofzo? Of doe je dat een andere dag. Mooi dat iedereen tot nu toe aardig lijkt :D
    Ah chill, verleden tijden is altijd goed om nog een keer te leren :P
    En? zit je met de zweedse? En lijkt je leraar leuk? Veel plezier laiverd, en HOE IS HET WEER NOU? Er staat 4 tot 16 graden, ja hallo :P

  • 10 Januari 2011 - 12:42

    Denise:

    He lieve lau! hahaha klinkt allemaal leuk, ben benieuwd hoe het op school gaat en alles! xxxxxxxxx

  • 10 Januari 2011 - 18:03

    John:

    HolaLieverd!

    prachtige verhalen! mooi dat je al zo snel met alles bezig bent en leuke meisjes in huis hebt!
    Voor skypen moeten we maar kijken wanneer je er tijd voor hebt want dat moet je alleen maar doen als je er bent.
    Heb je verder nog afspraken met Evelyn gemaakt om nog eens wat te gaan doen of met Luis dat hij je Sevilla kan laten zien?
    Veel liefs en kusjes!
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Laura

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 16554

Voorgaande reizen:

08 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Sevilla & Malaga

Landen bezocht: