Malaga the place to be! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Laura Wind - WaarBenJij.nu Malaga the place to be! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Laura Wind - WaarBenJij.nu

Malaga the place to be!

Door: laurawind

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 April 2011 | Spanje, Sevilla

Het is hier super in Malaga! De leraren zijn onwijs goed en grappig en daardoor is het niet moeilijk om op te letten in de klas. Ik leer veel en inmiddels heb ik al 2 toetsen goed gemaakt; 52 uit 60 punten en 49 punten uit 60. Toch elke keer 2e van de klas. Ik zal proberen die lijn ook door te zetten op de Universiteit.. ;) Elke dag vertrek ik om 7.45 van school.. zoiets heb ik nog nooit hoeven meemaken. Na ongeveer 25 minuten ben ik bij de voet van de heuvel aangekomen, die ik vervolgens doodleuk moet gaan beklimmen. Goed voor de benen dus en op z’n zachtst gezegd heb ik het niet meer koud. De eerste 15 minuten van de les zit ik namelijk te wapperen met m’n schrift!
De mensen zijn hier echt heel gezellig. Dewi en ik doen alles samen, want dat moet gewoon. Daarom is onze vaste zin ook tegen elkaar; ‘Dewi/Laura; WE gaan nu dit doen’.
Erg gezellig. We proberen onze kook skills te verbeteren, en dat gaat best aardig. Maar soms vergeten we op alle pannen tegelijk te letten en kookt er weer wat over. Maar uiteindelijk smaakt het eten wel goed en die keuken valt op te ruimen! Helaas heeft Juliet 3 dagen in de week middaglessen en eet ze bij haar gastgezin. Anders had die ook gezellig mee kunnen eten!

Vorig weekend ben ik naar Marokko geweest. Je kon je opgeven op school en je ging dan met een organisatie mee. We gingen met veel Nederlanders van school; Dewi, Juliet, Suus, Birgitta, Fauve, Mats en ik. Ook waren er nog een aantal andere studenten van een andere school. Maar inmiddels is dit al even geleden en heb ik even geen zin om te bedenken wat we allemaal gedaan hebben dus daar zal ik later nog eens even over vertellen!

Zaterdag was het dan eindelijk zover; we gingen het nachtleven van Malaga eens even checken. Toen we met z’n allen van de heuvel liepen en bij het bushokje aankwamen, zat er een Spaans meisje op de bus te wachten. Ze deed nogal vreemd en wilde dat wij zachtjes deden. Uiteindelijk hebben we gevraagd of het wel goed met haar ging, maar dat was niet het geval. Ze was 14 en had teveel gedronken en Marihuana gerookt! Ze zei al tegen mij dat ze misschien wel moest kotsen en even later gebeurde dat ook, in grote stralen. Lekker detail, of niet!? Het ging maar door en we moesten aardig lang op de bus wachten. We hebben aan haar gevraagd of we misschien haar ouders moesten bellen of haar in een taxi moesten zetten. Maar ze wilde gewoon met de bus naar huis want ze was ook al te laat en wist niet wat ze tegen haar vader moest zeggen. Toen de bus eenmaal gearriveerd was, stond ze op en wankelde ze richting de deur. Maar wij wisten dat ze nog meer zou gaan kotsen en daarom mocht ze niet mee in de bus. Waar ze uiteindelijk gestrand is, weten we niet. Maar we hebben in ieder geval ons best gedaan om haar te helpen! Eenmaal in het centrum aangekomen, zagen wij tussen de mensen ineens een groep enorm lange jongens. Allemaal minstens 2 meter. Dat moesten toch echt wel basketballers zijn.. Wij wilden eigenlijk naar Sala Gold gaan, maar een aantal mensen hadden hun id-kaart niet mee en kwamen er niet in. Dus gingen we naar Sala White. Zes euro entree, maar wel een drankje naar keuze. Ik vroeg om een Mojito, maar wat ze daar met Mojito bedoelen snap ik niet helemaal. Het was een dikke suikerpap en werd niet ter plekke gemaakt. En daar ben ik natuurlijk niet van gediend! Ik heb de barman even duidelijk gemaakt dat dit toch echt geen Mojito was. Hij liet zien dat ze al een deel vooraf hebben klaargemaakt.. Vervolgens zei ik dat het niet lekker was en dat ik ook limoentjes mis. Vervolgens gooit hij een schijfje citroen in m’n drankje. Ik stond een beetje te grinniken en m’n hoofd te schudden. Een hele enge vent aan de andere kant van de bar zat al de hele tijd te kijken en heel eng naar me te lachen. De baran vond het ook allemaal wel grappig en toen maakte hij opeens een ander drankje voor mij en griste hij de ‘Mojito’ voor m’n neus weg. Dat drankje was ook niet echt lekker, dus die heb ik weggegeven. Toen ik weer terugwas maakte hij een gebaar dat ik even naar de andere kant van de bar moest komen. Hij zette 3 glaasjes neer en ik snapte niet helemaal voor wie de derde was. Bleek de derde voor die enge gluurder te zijn! Gets! Daarna kreeg ik nog een gratis drankje dat wel heel erg lekker was. Dewi stond naast me en die kreeg er ook 1. Altijd fijn! Nou, hij heet Thorsten en heeft geverfd haar en ziet er ontzettend gay uit. Maar dat is hij geloof ik niet! Inmiddels waren er een paar jongens in Sala White binnengekomen die niet over het hoofd te zien zijn; de 2-meter groep! Uiteindelijk hebben we met ze gedanst en leuk gepraat en bleken het de basketballers van Malaga te zijn. Ik vroeg of het ook mogelijk was om een keer een wedstrijd te komen kijken. Hij zei dat ik hem maar even moest bellen o.i.d. en dan zou hij kaartjes voor ons regelen! Ook altijd leuk, haha! Hele leuke nacht gehad en ik heb samen met Dewi op de bank in haar huis geslapen. Zondag hebben we heerlijk uitgebrakt en samen met Birgitta en Juliet een filmpje gekeken!
We hoorden dat er op maandag altijd veel buitenlandse studenten op stap gaan. En daar horen wij natuurlijk bij! Hoplaaa, iedereen kwam bij Dewi en Birgitta in huis en daarna gingen we samen naar Sala Gold. Ook weer een ontzettend leuke nacht gehad. Vooral de danser is even het melden waard. Een jongen in een zwarte strakke broek, legerlaarsjes, dikke kettingen om z’n nek, ontbloot bovenlijf en hij danste ontzettend gay. Maar ook hij was dat niet.. denk ik! We hebben nog jongens uit Denemarken ontmoet en ik heb nog wat staan babbelen met Spanjaarden! Ik verbaas mezelf toch steeds weer! En ik ben aldoor zo blij dat ze MIJ ook verstaan! Daarna heb ik weer op de bank bij Dewi geslapen en in plaats van 40 minuten hoefde ik nu maar 5 minuutjes naar school te lopen!
Vandaag zou het lekker weer worden maar ik heb geen zonnestraaltje gezien. Lekker bewolkt.. dus niet uitbrakken op het strand maar weer gewoon bij Dewi in huis. En nu dacht ik eens even lekker in bed te kruipen en uitzending gemist te gaan kijken; DOET M’N INTERNET HET NIET! Wat heb ik een mazzel! Volgende week komt Marlous al! Heel erg veel zin in!

Oh, Dewi is hier maar 4 weken (misschien gaat ze het met 2 week verlengen, wat ge-wel-dig zou zijn) en heeft inmiddels al een stuk of 10 kaartjes ontvangen op school. Elke keer ligt het hele postmandje vol met envelopjes voor haar! Ook ik kijk toch altijd stiekem even of ik ook post heb, maar dat is niet het geval hahaha. Ik ben niet zo populair. Maarrrr opeens zei iemand dat er post voor mij was! Dus ik ging naar beneden met Dewi om te kijken. Op de voorkant stond; Laura Wind (Juliet en …) Toen Dewi het handschrift zag gilde ze; ahhhh dat is van mijn moeder! We hebben een heel lief kaartje van Dewi’s moeder gekregen! Echt zo lief!

Adios amigos

  • 05 April 2011 - 16:59

    Noudje:

    Laura!!! ik ben bezopen en heb je berichtje gelezen! je krijgt een kaart van mij! als beloofd;)

  • 05 April 2011 - 17:57

    Danique:

    nou zal je kaartjes krijgen ook, gimme your adress please! hahaha. leuke verhalen meid, wat zou ik je graag in malaga komen opzoeken. Maaaar ik zeg nog 2.5 maand en dan is het Texel time!
    besos

  • 13 April 2011 - 16:19

    Danique:

    ik wil een nieuw verhaaltje :D:D haha
    NOG 45 DAGEN

  • 22 April 2011 - 16:21

    Mama:

    ik vergeet steeds je verhaaltjes te lezen omdat we veel skypen!! Maar ik vind het wel erg leuk om te lezen. Straks met je verjaardag veel kaartjes?! XXX loveyou, mam

  • 23 April 2011 - 09:10

    LAURAAAAAAAAAA ZELF:

    Voor als IEMAND mij nog een kaartje wil sturen:

    Laura Wind
    MALACA INSTITUTO
    C/ Cortada, 6
    Cerrado de Calderón
    E-29018 Málaga (Spain)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Laura

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 16547

Voorgaande reizen:

08 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Sevilla & Malaga

Landen bezocht: